Online Marketing Vášho salónu: 6 tipov ako osloviť klientov
Sociálne siete ako Facebook a Instagram aktuálne kraľujú medzi používateľmi na Slovensku. Ťažíte z nich maximum? Prečítajte si 6 tipov, o ktorých by ste určite mali vedieť, ak chcete osloviť klientov v online prostredí. Vaša online komunikácia
Sociálne siete ako Facebook a Instagram aktuálne kraľujú medzi používateľmi na Slovensku. Ťažíte z nich maximum? Prečítajte si 6 tipov, o ktorých by ste určite mali vedieť, ak chcete osloviť klientov v online prostredí.
Vaša online komunikácia je dôležitejšia ako kedykoľvek predtým, pretože sa takmer všetko deje online. A aj napriek tomu, že máte obmedzené možnosti na prácu, s Vašimi existujúcimi klientmi a takisto s novými, potenciálnymi klientmi treba aj naďalej komunikovať. Samozrejme online.
Treba tu mať na pamäti, že Vaša komunikácia by mala byť čo najefektívnejšia. Zaujíma Vás ako na to?
Tip 1: Zamerajte sa na správnych potenciálnych zákazníkov
Je to jedna z častých chýb – možno o tom ani neviete a svoj čas, energiu a peniaze míňate na pritiahnutie nesprávnych typov klientov. Váš ideálny zákazník totiž nie je každý, kto prejde dverami salóna.
Kto je Váš ideálny zákazník?
Krok 1:Napíšte si na papier základnú charakteristiku klienta, ktorý Vás pravidelne navštevuje a necháva u Vás značnú čiastku peňazí.
Odpovedzte si pritom na nasledujúce otázky:
- Kto je Váš lojálny klient, ktorý Vás pravidelne navštevuje?
- Koľko má rokov, pohlavie, akú má prácu, má rodinu a deti?
- Je z okolia alebo k Vám dochádza?
- Aký má problém, aké riešenie jej/mu vďaka Vašim službám viete poskytnúť?
- Na čo sa najčastejšie pýta?
- Aké má pochybnosti, obavy?
- Čo ho/ju dokáže najviac potešiť?
Spíšte si odpovede na tieto otázky a výsledkom bude charakteristika Vášho ideálneho klienta. Iným slovom – Vaša persóna.
Váš ideálny zákazník je navyše človek, ktorý sa skvele hodí k:
- procedúre a službám, ktoré ponúkate,
- lokalite salónu,
- vybaveniu Vášho salónu,
- silným stránkam a zameraniu Vášho tímu.
Ak teda chcete svoju energiu investovať do hľadania nových klientov, zamerajte sa práve na takéto typy ľudí.
Prečo investovať do takéhoto zákazníka?
Pretože tento “ideálny” zákazník bude:
- zbožňovať procedúry, ktoré ponúkate,
- pravidelne navštevovať Váš salón,
- pre Vás bude jednoduché a príjemné starať sa o neho,
- zákazník bude odporúčať Váš salón svojim priateľom a rodine.
A bude Vám prinášať profit. Takže zamerajte svoje marketingové aktivity na takýchto klientov. Ľahšie a rýchlejšie sa z nich stanú lojálni a pravidelne platiaci zákazníci. A to je presne to, čo chcete.
Tip 2: Získajte si klientov cez Instagram marketing
Instagram je výborná platforma na zviditeľnenie Vášho salónu, skúseností a značky. Na Slovensku ho používa viac ako 1 milión používateľov. Preto by to mal byť jeden z Vašich top marketingových nástrojov, ktorý používate na pravidelnej báze.
Dosah na používateľov je na Instagrame omnoho vyšší než na Facebooku. Práve vďaka tomu je táto platforma výborná na budovanie vzťahu so zákazníkmi a prilákanie nových tvárí do Vášho salónu.
Ak nemáte Instagram, založte si ho. Ak máte na Instagrame veľa obsahu a málo sledovateľov, niečo nie je v poriadku.A na to, aby ste to zistili, je dobré pozrieť sa do štatistík, ktoré Vám aplikácia zadarmo ponúka. Možno ste práve zistili, že Vám sa tieto dôležité údaje nezobrazujú. Môže to byť tým, že nemáte svoj Instagram účet nastavený ako profesionálny účet. Môžete tak jednoducho urobiť v týchto krokoch:
- V instagramovej aplikácii si zobrazte svoj profil.
- Prejdite vpravo hore na „Nastavenia“ (tri vodorovné čiarky).
- Kliknite na „Účet“ a úplne dole nájdete modrým písmom tlačidlo „Prepnúť na profesionálny účet“.
- Hotovo, odteraz sa Vám budú zobrazovať štatistiky k Vášmu obsahu na Instagrame.
Aké sú výhody profesionálneho účtu?
- Vďaka prehľadným štatistikám zistíte, čo na Vaše publikum najviac zaberá.
- Môžete si nastaviť reklamu a zaujať nových ľudí.
- Noví klienti Vás ľahšie nájdu a skontaktujú.
Dajte si záležať na estetike profilu
Dajte si záležať na vizuálnej stránke. Potenciálni noví sledovatelia si totiž najprv prezrú galériu Vašich príspevkov a až potom sa rozhodnú či stlačia tlačidlo SLEDOVAŤ.Vašim cieľom je poskytnúť používateľom čo najviac informácii čo najkrajším a najinteraktívnejším spôsobom. Pretože tak si s nimi dokážete rýchlejšie vybudovať dôveru. Pozrite si iné účty, ktoré majú tisíce sledovateľov. Ako komunikujú oni?
Protip: Pridávajte pekné fotografie, ktoré nie sú tmavé, rozmazané, nesprávne orezané, a to ideálne vo štvorcovom rozmere. Vyberte si kolekciu farieb a jeden typ písma, ktoré budete používať vždy.
Instagram je priestor, kde môžete ukázať úplne všetko. Zdieľajte preto rozmanitý obsah. Dovoľte Vašim sledovateľom spoznať Vás.
Niekoľko tipov na obsahové témy na Instagrame:
- Predstavte príbeh a históriu Vášho salónu.
- Predstavte seba ako profesionála.
- Zdieľajte príbehy, ktoré ste si zažili v práci.
- Informujte o Vašich certifikátoch, školeniach a vyznamenaniach.
- Ukážte priestory Vášho salónu.
- Zdieľajte hodnotenia Vašich klientov.
Snažte sa o to, aby bol Váš obsah rozmanitý a interaktívny. Spravte radšej sériu krátkych videí ako jedno dlhé. Uverejnite radšej 1-2 fotografie ako 10 naraz v jednom príspevku.
Kozmetické salóny najviac využívajú fotky produktov a fotky typu predtým/potom. Avšak pozor, aby ste ich nepoužívali až pričasto. Ak bude Váš profil plný len takýchto fotiek, nielen že prestane byť zaujímavý a rozmanitý, ale budete pôsobiť akoby Vám išlo len o tvrdý predaj. A tým si odplašíte nových klientov.
Nabádajte používateľov k interakcii
Dajme tomu, že sa Vám pomaličky darí budovať komunitu a zbierať nových sledovateľov. Otázka je ako ich zmeniť na zákazníkov? Tým, že ich budete nabádať ku komunikácii.
- Tak ako by ste mali pridávať pekné vizuály, nemali by ste zabudnúť aj na zaujímavé popisy a príbehy stojace za týmito obrázkami/videami.
- Pýtajte sa, odpovedajte na komentáre a zapájajte sa do konverzácií – vybudujete si tak dôveru. A Instagram algoritmus vás bude mať rád. 🙂
- Využívajte nové formáty, ktoré Instagram prináša. Vytvárajte Instagram filmové pásy, vysielajte naživo, pridávajte do instagramových príbehov ankety, kvízy a ďalšie interaktívne nálepky.
Tip 3: Prilákajte zákazníkov cez Facebook
Už viete, aký dôležitý je Instagram. Najpoužívanejšou sociálnou sieťou na Slovensku avšak stále ostáva Facebook s viac ako tromi miliónmi používateľov.
Je to miesto, kde môžete jednoducho propagovať svoje služby či kozmetické produkty, založiť si online obchod a komunikovať so zákazníkmi – svojimi ale i od konkurencie!
Facebook taktiež zbiera cenné údaje o svojich používateľoch, ktoré môžete systematicky využiť na správne zacielenie Vašej Facebook reklamy.
Vzbuďte dobrý prvý dojem
Uistite sa, že Vaša Facebook stránka vzbudzuje dobrý prvý dojem. Pozrite sa nestranne na Vašu Facebook stránku a odpovedzte si na otázky:
- Je Vaša profilová a titulná fotografia kvalitná?
- Sú Vaše údaje kompletne vyplnené?
- Je na prvý pohľad jasné, čomu sa venujete?
- Je Vaša komunikácia pravidelná?
- Používate kvalitné obrázky/videá a dobré popisy?
- Je Váš obsah rozmanitý?
Protip: Určite sa vyhnite neustálym výzvam k nákupu či objednávke. Noví klienti Vás najprv musia spoznať, dôverovať Vám – až potom sa rozhodnú objednať sa k Vám.
Facebook je o komunite. Komunikujte.
Aj keď je niekedy ťažké nájsť si na to čas, snažte sa odpovedať na všetky komentáre. Nebojte sa klásť Vašim sledovateľom otázky a dať sa s nimi do rozhovoru.
Usporiadajte súťaž
Súťaže sú výborný spôsob, ako zaujať nové publikum a prilákať ho. Avšak netreba to s nimi preháňať. Výhrou môže byť darčekový poukaz na nejakú z Vašich ponúkaných procedúr. Budete mať teda šancu ohúriť klienta a rovno si ho získať aj na ďalšie termíny.
Ak nechcete ponúkať darčekový poukaz ako výhru, výhercovi môžete dať zľavu na prvý vstup. Ideálne si od neho predtým vyžiadajte jeho e-mailovú adresu, na ktorú mu potom zľavový kód pošlete. Adresu si potom môžete uložiť do svojej databázy.
Tip 4: Nájdu vás zákazníci aj cez Google?
Aj keď sociálne siete naberajú na popularite, Google si stále drží svoju silnú pozíciu.
Z toho vyplýva, že na prilákanie nových klientov by ste mali mať firemný profil na Google aj Vy. Ak tam potenciálni klienti nenájdu Vás, určite tam nájdu Vašu konkurenciu.
Ako zvýšiť svoju viditeľnosť na Google?
- Založte si Google Moja Firma: bezplatný nástroj od Google. Slúži na to, aby Váš firemný profil vedeli potenciálni zákazníci jednoduchšie vyhľadať na mapách a vo vyhľadávaní Google.
- Zvýšte svoje skóre v Google vyhľadávaní: Google hodnotí všetky weby a podľa určitých špecifík im pridáva skóre. Na základe výšky skóre potom zoraďuje webové stránky vo vyhľadávaní.
Príklad: Ste kozmetický salón v Trnave. Potenciálny zákazník napíše do Google vyhľadávania kľúčovú frázu “kozmetický salón Trnava” a zobrazí sa mu 156 000 rôznych stránok, ktoré tejto fráze zodpovedajú. Objavili ste sa na prvej stránke? Ste medzi prvými tromi výsledkami? Áno? Tak to je paráda! Nie? Potom potrebujete zvýšiť skóre v Google vyhľadávaní.
- Stavte na platené reklamy na Google: Platenú reklamu v Google vyhľadávaní môžete mať iba ak máte webstránku. Reklama nie je nutná, obzvlášť, keď na to nemáte financie navyše.
Avšak sú isté situácie, v ktorých by sa Vám platené reklamy na Google mohli hodiť:
o keď sa Váš salón nachádza v centre veľkého mesta a je ťažké dostať sa na prvé priečky Google vyhľadávania organicky (neplatene),
o ak máte sieť salónov a viete si náklady rozdeliť,
o ak ste práve otvorili nový salón a chcete rýchlo vidieť dobré výsledky,
o máte marketingový rozpočet,
o vedľa Vás otvoril prevádzku veľký a silný salón.
Pro tip: Ak nemáte webovú stránku, môžete si ju zadarmo vytvoriť cez už spomínaný nástroj Google Moja Firma.
- Zaujmite webovou stránkou:Webová stránka je z marketingového hľadiska povinnosť pre každého podnikateľa. Vďaka jednoduchému webu pôsobíte profesionálnejšie a dôveryhodnejšie. Vaša webstránka by mala byť optimalizovaná pre rôzne zariadenia (mobil, notebook, tablet), aby sa každému zobrazovala správne.
Tip 5: Zbierajte online recenzie
Dôvera sa buduje čoraz ťažšie, obzvlášť, keď zákazníci veria hodnoteniam od anonymov, ktorých identitu sa nedá zistiť. Aj keby potenciálny zákazník prešiel nedávno okolo Vášho salónu či mu ho odporučila známa, je tu vysoká šanca, že pred samotným rozhodnutím si prezrie Vaše online recenzie. Preto sa snažte získať čo najviac pozitívnych hodnotení na Facebooku či na Google.
Čo robiť, aby vás klienti odporúčali ďalej?
- Musíte ich ohúriť
Americká spisovateľa Maya Angelou raz povedala: “Zistila som, že ľudia časom zabudnú, čo ste povedali, čo ste urobili, ale nikdy nezabudnú na to, aké pocity ste v nich zanechali.”
Čo z toho vyplýva? Musíte dosiahnuť, aby sa u Vás klienti cítili skvelo a sami sebou. Okrem profesionálne prevedených procedúr by ste s nimi mali otvorene a priateľsky komunikovať, udržiavať v salóne príjemnú atmosféru či naučiť sa jednoduché základy reči tela.
- Klienti Vám musia dôverovať
Ak chcete, aby Vás klienti odporúčali ďalej, musia na 100% veriť, že rovnaký skvelý zážitok, aký ste poskytli im, získajú aj ich známi. Dáva to logiku, však? Funguje to rovnako ako s reštauráciami. Ak sa vás niekto opýta, kde majú dobré jedlo, automaticky odporučíte reštauráciu, v ktorej sa vždy výborne najete a nemáte s ňou žiadne zlé skúsenosti.
- Vyzvite ich k tomu
Sú viaceré možnosti ako to spraviť:
- Jednoducho sa ich opýtajte. Znie to očividne, ale napriek tomu sa mnoho beauty profesionálov tomuto spôsobu vyhýba. Slušne sa opýtajte spokojného zákazníka či vás bude ďalej odporúčať a dajte mu svoju vizitku.
- Ponúknite im odmenu. Ak si myslíte, že bez zľavy či darčeka vás zákazníci nebudú odporúčať svojim známym, ponúknite im odmenu za každého nového klienta, ktorého privedú.
- Ukážte im to. Zdieľajte na svojom webe, newslettri a sociálnych sieťach výzvu k odporúčaniu. Pokojne si to vytlačte aj na plagát a zaveste vo svojom salóne.
A napokon, nezabudnite si sledovať, koľko nových zákazníkov k Vám prišlo na základe týchto odporúčaní. Ak s výsledným číslom nie ste spokojní, niekde sa musela stať chyba. Uistite sa, že naozaj ponúkate špičkové služby, kvalitný servis a správne komunikujete v online prostredí.
Tip 6: Vysielajte naživo
Krátke online webináre sú skvelou príležitosťou ako osloviť nových klientov. A navyše Facebook a Instagram milujú živé vysielania!
Vyberte si jednu konkrétnu tému, napríklad odličovanie pleti a porozprávajte detailne aspoň 20 minút. A 10 minút si nechajte na otázky od vašich divákov.
Takýmto spôsobom dokážete naraz hneď niekoľko vecí (a možno o tom ani neviete):
- získate si nových a posilníte si vzťah s už existujúcimi klientmi,
- prezentujete svoju odbornosť a profesionálnosť,
- ukážete svoju tvár, svoj úsmev, hlas, a tak sa s Vami ľudia, ktorí Vás nepoznajú, dokážu rýchlejšie virtuálne spriateliť (klesá tu miera nedôvery pred prvým rezervovaním termínu),
- odlíšite sa od svojej konkurencie, ktorá nevysiela naživo,
- zvýšite si o sebe povedomie a budujete svojmu salónu dobré meno.
Vysielajte na sociálnej sieti, kde máte viac fanúšikov. A nezabudnite ich vopred upovedomiť o tom, že niečo takéto chystáte.
Nasledujte tieto tipy a už počas prvých týždňov uvidíte nárast záujmu o Vaše služby. Nebojte sa, testujte, skúšajte a pýtajte sa, čo sa ľuďom páči a čo nie. Držím palce!
Patrícia Jaššová
Študovala marketing, politiku vývoja a uplatnenia značiek, inovácie a podnikanie v Dánsku a Francúzsku. Srdcom školiteľka, konzultantka a strategička. Online komunikáciu konzultovala dokonca aj v prezidentskom paláci Slovenskej Republiky. Je autorkou marketingového blogu a online kurzov pre profesionálov v oblasti zdravia a krásy – Marketing pre salóny. Jej cieľom je pomôcť profesionálom na Slovensku v lepšej prezentácii v online prostredí, ktorá je najmä v tejto nelichotivej dobe tak potrebná. Ako sama hovorí: „Na online marketingu ma najviac bavia kreatívne možnosti odlíšiť sa a trendy zo sveta.“
Okrem toho s tímom vyvíja novú beauty platformu – DoParady, kde plánuje otvoriť akadémiu online kurzov, šíriť osvetu o nových trendoch a pomôcť s manažmentom salónu krásy cez inteligentné technologické nástroje. Jej víziou je zvýšiť úroveň služieb v oblasti zdravia a krásy na Slovensku a v Čechách. Cez víkendy sa vždy snaží byť „offline“ a preto čas trávi turistikou, na dlhých prechádzkach v prírode, či pri kvalitnom filme – vďaka tomu čerpá inšpiráciu a kreativitu do ďalších pracovných dní.
Kontakt:
patricia@marketingpresalony.sk
Tel: +421 918 425 571