Home / Kozmetika  / Gurmánska starostlivosť: určite jej vaše klientky podľahnú!

Gurmánska starostlivosť: určite jej vaše klientky podľahnú!

„Zmes lesného ovocia“, „Lahodné amazónske kakao a pomaranč“

jahoda

„Zmes lesného ovocia“, „Lahodné amazónske kakao a pomaranč“… Tu je menu, ktoré má všetky náležitosti, aby prebudilo vaše zmysly. No predsa len, tieto šťavnaté jedlá nenájdete na jedálnom lístku prestížnej reštaurácie, ale v ponuke vášho salónu krásy!

Arnaud Walleton, profesor predaja a marketingu

KEĎ SA GURMÁNSTVO STANE TRENDOM…

Už niekoľko rokov uvádzajú výrobcovia na trh produkty s obsahom ingrediencií, ktoré majú svoje domovské právo na stoloch tých najprestížnejších reštaurácií: čokoláda, káva, zelený čaj, mlieko, med, kaviár, hľuzovka, jahoda, čučoriedka, pomaranč, citrón, opuncia, marhuľa, hrozno, ryža… radšej sa pri vyratúvaní zastavím, aby ste nenadobudli dojem, že sa vám práve snažím zostaviť nákupný zoznam. Existuje predsa aj veľa ďalších lahôdok schopných uhostiť všetkých kozmetických gurmánov a labužníkov. Rovnako však môžem napríklad spomenúť inovácie niektorých slávnych cukrárov, ktorí sa spojili s kozmetickými firmami, aby vytvorili mydlá v podobe makarónov s úchvatnou vôňou šľahačky, vianočky a fialky.

Čo napokon povedať na margo všetkých článkov v časopisoch na stránkach venovaných kráse, úvah napísaných v blogoch alebo diskusných fór dotýkajúcich sa témy, ktorú dnes každý nazýva gurmánskou starostlivosťou?

Áno, stojíme zoči-voči trendu, ktorý sa postupom času vyprofiloval a má už svojich prívržencov, ba dokonca bezvýhradných nadšencov!

Musíte aj vy vsadiť na túto koncepciu?

Odpoveď je „áno“, ak po malom prieskume zistíte, že po tomto type produktov a služieb existuje zo strany vašej klientely dopyt. Bola by škoda, keby ste im neponúkli menu, ktoré má všetky šance, aby si ho znovu objednali!

Myslíte si, že vaše klientky majú naň chuť? To je fajn! Žiaľ, ani to však nie je dostatočný dôvod na to, aby ste váš salón krásy obrátili hore nohami. Bude treba, aby sa vaše „gurmánky“ odhodlali ku kúpe. Je na vás, aby ste im pomohli konkretizovať ich túžby a ony si vzali za svoje slová Oscara Wilda, že „najlepší spôsob ako odolať pokušeniu je podľahnúť mu“. Poskytnite im teda všetky dôvody na to, aby tak učinili!

NIEKOĽKO RECEPTOV NA TO, AKO SI VYCHUTNAŤ ÚSPECH!

Gurmánstvo sa stalo v predaji kozmetiky skutočným argumentom. Zostaňme však nohami na zemi, je nemožné získať všetkých a okamžite, tým že im budeme pod nosom preťahovať medové motúziky.  Tie najlepšie jedlá sa pripravujú dlhšie, často s určitým fortieľom a osvedčeným receptom. Tu sú niektoré tipy a triky, ktoré vám  umožnia dosiahnuť úspech… a aj si ho vychutnať!

Rozviňte apetít vašich klientok…

Kozmetické gurmánske produkty majú dôležitú prednosť: sú veľmi príťažlivé! Ich zložky napokon pozná každý. A čo viac, vyvolávajú okamžitý pocit radosti. Kto zostane napríklad imúnny voči čokoláde?

A akoby to všetko nebolo dosť, výrobcovia si často zvolili výstižné názvy: „mliečna ryža“ či „čokoládová pochúťka“! Balenie vychádza z tradícií a dodáva kúpeľni kuchynskú atmosféru. Skrátka, všetko je prispôsobené tomu, aby to vašu klientku zlákalo! Alebo aby sa jej zbiehali slinky?

Pri gurmánskych výrobkoch je všetko premyslené tak, aby  sa vo vás živila predstava kozmeticko-potravinovej dvojzmyselnosti… Spotrebitelia to majú radi!

Využite to teda aj vy. Príležitosť je jedinečná!

Na to, aby ste rozvinuli chute svojich zákazníčok používajte kuchynský slovník.

Preto napríklad vaša jahodová maska „je skutočnou lahôdkou, ktorú si vaša pokožka vychutná“, alebo vaša klientka musí zaručene „ochutnať najnovšiu starostlivosť, ktorá je pre pokožku skutočnou hostinou“.

Vôňa bude „lahodná“, „sladká“ a „neodolateľná. Pokiaľ ide o štruktúry, budú „rozplývajúce sa“, „nadýchané“, „olejové“, „mäkké“, „našľahané“ , „ľahké“…

A samozrejme, keď sa bude hovoriť o počte návštev, použite slovko… neobmedzene!

Ubezpečte vaše klientky: niet zakázaného ovocia!

Určite, gurmánstvo je veľmi lákavé… ale je to zároveň aj škaredý nedostatok, chyba… ba dokonca hriech! Nech už je to akokoľvek, tieto slová sú v nás hlboko zakorenené. V spoločnosti, ktorá je založená na vzhľade a vyššiu hodnotu majú štíhli, maškrtenie kladie nášmu vedomiu neprekonateľný problém: máme na niečo obrovskú chuť… ale napriek tomu si to zakážeme!

Spočiatku budete musieť zvládnuť skutočný paradox: vysvetliť svojej klientke, že to čo je  pranierované na tanieri,  je naopak veľkolepou hostinou pre jej pokožku!

Najjednoduchšie bude pravdepodobne objasniť jej, že pokožku musíme živiť rovnako ako naše telo: vodou, bielkovinami, vitamínmi, minerálmi, stopovými prvkami, esenciálnymi mastnými kyselinami… Niet nič prirodzenejšie ako používať na pokožku to, čím živíme naše telo!

Keď toto detailnejšie pochopí, inštinktívne prelomíte tabu. Svojej klientke dokážete, že už nemá žiaden dôvod na „sebatrýznenie“:  gurmánske produkty nie sú len chutné, ale aj dobré… A to hovorí naša koža! Napokon vyvážená strava je tiež nevyhnutnou podmienkou krásnej pokožky. Tento argument netvrdíte len vy, estetičky. Rovnaký názor zdieľajú aj lekári, odborníci na výživu a diéty. Nech si ho osvoja aj vaše klientky!

Ovocie teda nie je zakázané, ale odporúčané… A je to takto oveľa lepšie!

Navoďte klientky rozumne si „zahryznúť“ do kozmetiky

Je pravda, že sila príťažlivosti gurmánskych produktov je veľká. Zakladá sa na predstavivosti vašich spotrebiteliek. Umiestnite preto produkty na strategické miesto, ktoré je viditeľné, napríklad pri pokladni a budete prekvapené, aký veľký ohlas budete mať!

Produkty gurmánskej starostlivosti sú vynikajúcim prostriedkom ako zvýšiť impulzné nákupy: klientka po nich automaticky natiahne ruku. To je dobrá správa, poviete si… Určite… až na niektoré maličkosti!

Najprv si treba uvedomiť, že je ťažké získať rentabilitu, ak vsadíme len na nevedomý nákup. To je skôr len  čerešnička na torte, a nie hlavné jedlo! A to by malo byť práve tým  dôležitým prvkom, aby bol váš salón krásy zdravý.

Na druhej strane  však z pohľadu ekonomiky – a to je, žiaľ, náš prípad, zmätený spotrebiteľ sa stáva čoraz rozumnejší… a odmieta všetko, čo sa mu zdá byť nadbytočné. Impulzívny nákup, to je včerajšok… dnes vládne suchý povinný režim!

Napokon treba vziať do úvahy poslednú vec: očakávania klientely pokiaľ ide o kozmetické produkty prešli veľkým vývojom. Isteže, vaša klientka má rada oslnivosť… ale nielen to! Vyrástla: chce pre svoju pokožku len to najlepšie,  cení si prirodzenosť, berie do úvahy ekológiu…

A tak sa gurmánsky kozmetický produkt nesmie chápať len ako čistý marketingový ťah výrobcov. Kozmetické fanúšičky sa pred tým majú na pozore. Záleží im len na benefitoch produktu. Bude teda treba od jednoduchého štádia  prilákania k produktu prejsť k vyvolaniu „skutočnej lásky“, ktorá sa prejavuje rozumne podloženým a zdôvodneným výberom!

Ako to už často býva, základná ingrediencia a jej účinky sú istou hodnotou. O ňu sa budete musieť oprieť, aby ste zákazníčky privábili, ale najmä presvedčili! Preto ak klientke ponúkate „lahodnú“ kakaovú starostlivosť, nemyslite si, že ju ohúrite, ak budete donekonečna vyslovovať len slovo „čokoláda“.  Prekročte jednoduchý chuťový zážitok a porozprávajte jej aspoň takýto pútavý príbeh: „Blahodarné kozmetické účinky čokolády sú známe odpradávna. Aztékovia a Mayovia v Mexiku ju používali na hydratáciu pokožky oslabenej slnkom,  v lekárskych knihách z 16. storočia figuruje ako prostriedok na hojenie popálenín. Čokoláda je skutočný koktail blahodarných vplyvov na vašu pokožku, ktorá, ak ju raz zakúsi, si ju bude určite znovu vyžadovať! Vysoký obsah vitamínov A, B, C, E a minerálnych solí, ako horčík, draslík a železo má účinky anti-age na obnovu štruktúry kože, robí ju pružnejšou a zjemňuje aj veľmi suchú kožu. Je aj silný antioxidant schopný neutralizovať voľné radikály, ktoré sú príčinou starnutia kože.

Navyše obsahuje kofeín, známy svojimi spevňovacími a anticelulitídnymi vlastnosťami.

Pri starostlivosti o pleť sa teda na ňu môžete bezvýhradne spoľahnúť. Skrášli ju, ochráni a pomôže znovu nájsť pružnosť a jemnosť. Jej sladkastá vôňa napomáha uvoľneniu, prináša dobrú náladu a zabezpečuje okamžitý pocit pohody.“

Po tomto úvode si klientku rozhodne musíte získať! Bude sa cítiť bezpečne. Napokon pri vašich slovách nájde to, kvôli čomu vlastne prekročila prah vášho salónu: aby získala profesionálne rady estetičky, ktorá jej vysvetlí a zdôvodní priaznivé účinky kozmetickej zložky. V tomto bode široko prekročíte jednoduchú etapu „radosti“. Opriete sa aj o účinnosť a táto alchýmia spôsobí, že vaša zákazníčka podľahne pokušeniu natrvalo!

Nemáte vo svojej gurmánskej starostlivosti čokoládu? Žiaden problém! Každá ingrediencia z tejto kozmetickej rodiny sa skladá z množstva zaujímavých príbehov a priaznivých účinkov. Stačí, keď ich vyrozprávate svojim klientkam… A práve tento prvok im umožní prežívať lahodné okamihy!

Zvoľte recepty, ktoré sa zákazníčkam najviac páčia

Čo vám pomôže pri výbere spomedzi gurmánskych kozmetických ingrediencií?

Môžu vás ovplyvniť viaceré faktory: vaša citlivosť, ingrediencie vášho súčasného dodávateľa, konkurencia… to je len niekoľko príkladov.  Myslite však na podstatu: chuť vašich klientok. Majú k tomu tiež čo povedať, pretože ony si budú vyberať z receptov, ktoré im ponúknete.

Vezmite rovnako do úvahy ďalšie trendy, ktoré dnes ovplyvňujú kozmetický priemysel. Je to len zhoda okolností, ak ich nachádzame rovnako v oblasti potravín?

Pre niekoho sa napríklad zdravá a prírodná strava stala samozrejmosťou. Budú nadšení, ak im na tácke naservírujete biomaškrty! Iných zasa pri nákupe ovplyvňuje fair trade. Prečo im neponúknuť kávu, čaj alebo ryžu vypestovanú na základe spravodlivého obchodu?

Prírodná a etická strava, aké je to potešenie pre telo, kožu… a dušu!

Buďte šéfkuchárkou vo svojom salóne!

Nie je nič prirodzenejšie ako realizovať gurmánsku starostlivosť tak, že vašu miestnosť, kde robíte procedúry, premeníte… na reštauráciu!

Od začiatku sa pohrajte s touto analógiou a vytvorte „menu pohody“. Tak ako jedlo pri slávnostných hostinách, aj vaše menu by sa malo skladať z malého občerstvenia, predjedla, hlavného jedla a dezertu.

Nič to nezmení na zvyčajnom priebehu ponúkanej služby, ale z takéhoto jednoduchého pomenovania nadobudne vaša klientka dojem, že prežíva čosi iné. Prečo by teda mala ísť inam? Vy ju predsa dokážete tak prekvapiť,  že sa prirodzene stane vašou vernou zákazníčkou.

Zariaďte sa tak, aby ste vašu gurmánsku starostlivosť v určitej etape obohatili o svoj vlastný osobný prístup a informujte o tom vašu klientku. Táto maličkosť, ktorú nájde len u vás, bude mať u nej pozitívny ohlas.

V jej očiach už nebudete len obyčajnou kuchárkou, ale šéfkuchárkou. Preto nebuďte prekvapená, ak vám vaša klientka po odchode udelí hviezdičku….

Zostaňte však skromná… Aj podľa tejto vlastnosti človek spoznáva skutočného šéfa!

*

Tak a teraz ste už pripravená privítať prvé zákazníčky dychtiace po kozmetických lahôdkach. Pre vás už bude detskou hračkou presvedčiť ich, aby tomuto pokušeniu podľahli.

A potom, ak ste prebudili ich chuťové poháriky natoľko, že sa po návrate domov budú ponáhľať maškrtiť, nehnevajte sa za to na ne! Veď vy ste im hovorili len o kozmetike. Upokojte sa, aj tak sa o svojich nadbytočných kilách prídu zasa poradiť k vám! Napokon to môže byť výborný prostriedok, aby ste zvýšili predaj vašich zoštíhľujúcich prípravkov!

V každom prípade o tomto poslednom bode už nehovorme… Nemali by to veru počuť všetky uši!

 

Arnaud Walleton

e-mail: a.walleton@orange.fr